Antwerps kinderkledingmerk Lily-Balou kleedt voortaan ook vrouwen

11 januari 2019 - Na bijna 10 jaar kinderen blij gemaakt te hebben met een speelse kledingcollectie komt Lily-Balou dit zomerseizoen voor de eerste keer met een dameslijn waar niet alleen kinderen, maar óók vrouwen happy van worden.

Kleurrijke stoffen met vrolijke prints, comfy kledingstukken met een duurzaam karakter: de collectie van Lily-Balou staat al sinds 2011 op de Belgische modekaart. Ontwerpster Anne De Smedt heeft een grafische handtekening van sterke kleuren en krachtige prints uit de kinderwereld. “Ik vertrek voor elk ontwerp vanuit de fantasie en omgeving van kinderen. Hun eenvoudige manier van tekenen probeer ik mee te nemen in mijn eigen proces.” Lily-Balou is gekend voor haar pure all-over-prints en no-nonsensekledingstukken die verrassend vaak uniseks gepresenteerd worden. “Laat kinderen grijpen naar kleuren en patronen waar ze van houden. In schuifjes stoppen en stereotiep rozeblauw denken, dat is onnodig”, aldus De Smedt.

De eigengereide aanpak van Lily-Balou valt al seizoenenlang bij ouders in goede aarde. Ook de aandacht voor draagcomfort en verantwoorde productie met biokatoen en andere duurzame grondstoffen worden gesmaakt. De stap naar een damescollectie beschouwt het Antwerpse label als een logisch vervolg.

Twinning is winning

De eerste lentecollectie van Lily-Balou dames bouwt verder op de sterktes van de kinderlijn. ​ Makkelijke jurken, losse broeken en elegante tops op maat van het drukke dagelijkse leven van elke vrouw die vele ballen in de lucht houdt, familiaal en professioneel. Dezelfde printed jersey, luchtige wovens en stoere knits van de kids komen terug bij de mama. Een vleugje vrolijkheid en draagcomfort is ideaal om de lentebuitjes te trotseren wanneer je met de fiets de stad doorkruist.Anne toetste haar ontwerpen aan haar eigen dagelijkse leven en de feedback van klanten: “Ik was stiekem jaloers op wat mijn dochter droeg, en kreeg ook van klanten te horen dat ze zelf verliefd waren op de prints en stijl van Lily-Balou. En geef toe: we voelen ons toch allemaal nog jong?”.Hippe knitwear, losse midi-skirts en elegante crossover jurkjes in de typische no-nonsense stijl van Lily-Balou op maat van de vrouw: een fleur-op voor de garderobe!

In de winkels

De damescollectie van Lily-Balou is vanaf 1 februari 2019 verkrijgbaar op lilybalou.be en bij deze winkeliers:

• Cirkeltje
  • Hempmade
  • Kaat & Co
  • K'bouter
  • Lillefant
  • Ly-Lou
  • Mother Moose
  • Pepatino
  • Sofie's Store
  • Studio Pistache
  • Waanzinnig gedroomd
  • Zonnehoed

Persberichten in je mailbox

Over Lily-Balou

Lily-Balou is een Belgisch modemerk. Het werd in 2011 gelanceerd als kinderkledingmerk. Kleurrijk, bewust en comfortabel waren - en zijn nog steeds - de sleutelwoorden. In de zomer van 2019 lanceerde Lily-Balou een eerste damescollectie. Alle kledingstukken van Lily-Balou worden gemaakt met respect voor de planeet en met respect voor de mensen die ze maken.